lördag 23 maj 2009

will you stick to me?

I will stick to you. Jag vet inte riktigt imorgon. Jag vill hinna med en stund i solen, om vädret tillåter. Men det finns två måsten - historiauppsats och städning. Jag har inte bestämt när jag ska göra vad eftersom jag inte kan förutspå vädret. Mitt huvud är segt och förkylningen inte ett dugg bättre. Jag har läst ut boken idag. Den var underbar och jag älskar sättet den är skriven på. Omväxlande och rent, utsvängt och lyckligt. Ärligt och emellanåt otroligt osammanhängande, på ett underbart sätt. Jag vet inte riktigt. Jag vet inte mycket eftersom huvudet är segt och det har regnat hela dagen. För att vara en uppsats måste jag säga att historiauppsatsen är riktigt svår. Eller så är det bara av den anledningen att jag är seg i huvudet, att luften är tung och att det regnar. Plus att jag inte har pengar på mobilen. Värdsliga ting. Det är tragiskt hur vi låter det matriella bli en sådan naturlig del av vår vardag. Jag tycker inte om tanken på det, ändå sitter jag här och skriver. Jag vet, tala om dubbelmoral. Så jag ska inte, tala om det alltså. Jag är inte mycket för dubbelmoral. Men vem är det? Jag tror inte att jag har träffat någon. Aldrig någonsin faktiskt. Jag hoppas att citronte med kamomill hjälper mot förkylningen och att trycket innanför pannbenet lättar av lite sömn. Jag tror att jag ska inleda en fotografisk livsperiod. Om man nu kan ge det den benämningen. Med andra ord så tror jag att jag ska ta någon eller några veckor där jag ska leka med min kamera. Där bilderna och fotograferandet ska vara glädje och där jag ska inbilla mig själv att jag vill bli fotograf och leva med kameran vid min sida. Med den, för den och med den endast. Något som aldrig kommer ske. Tack och lov. Men det kan ju vara skönt att drömma ibland, eller hur? Om man nu kan kalla det drömmar. Jag tvivlar på det. Godnatt världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar