söndag 17 maj 2009

hallucinations risin' from the road

Jag ska börja skriva, dikter alltså. Jag skulle vilja kalla det för poesi. Men det känns inte riktigt rättvist mot de som verkligen kan skriva, poesi alltså. Jag känner det. Jag har en sådan period. En poetisk period. Det svävar runt i huvudet och invaderar mina tankar. Jag älskar den här helgen. Den har varit underbart härlig. Jag har gjort några smärre analyser på ordet älska och på känslan älska. Ni vet, likväl som jag, att älska är ett oerhört starkt ord. Liksom det är en oerhört stark känsla. Jag tror också att både du och jag vet att det finns olika sätt att älska på. Att älska sin familj är något som kommer helt naturligt.Det kanske till och med är oundvikligt. Däremot är det en helt annan sak att känna älskan till någon man inte har genetiska kopplingar till. Jag skulle vilja säga att det ofta är betydligt svårare. Att älska någon "utomstående" tror jag handlar mycket om att vilja, om att bestämma sig. Om att besluta sig för att någon är älskansvärd. Dessutom krävs det ofta mycket viljestyrka för att besluta sig. Precis som det krävs oerhört mycket viljestyrka för att kunna genomföra beslut och leva efter dem. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar