måndag 11 maj 2009

i hear tyres rollin' down the road

Idag är jag inte på Billie-humör. Eller jag tror att Billie skulle funka också. Men jag hittat något bättre. Tusentals miljoner gånger bättre, och det är Grayson Copps. En helt underbar musiker som har skrivit en stor del av musiken i en av mina favoritfilmer A Love Song for Bobby Long. Så idag är jag helt klart på Grayson-humör. Hur kan man bara vaara något annat? Nää just det, jag menar det. Han är helt underbar. Jag skulle kunna lyssna på Washboard Lisa tills världen går under och miljöförstöringen gör våra ögon helt sönderbrända. Kära nån, jag ska vara blomvakt i några dagar. Jag säger bara; att lämna blommor i min vård, endast min vård, görs helt på egen risk! Jag avsäger mig härmed allt ansvar för blommor som dör enbart för att de saknar livslust. Därför får vi hysa allt vårt hopp till att de späda blomstren icket skall misströsta utan leva livets glada dagar i alla fall tills nästa vecka! Utöver allt det du tidigare ögnat igenom oroar jag mig för tillfället över att jag är alldeles för lite orolig för NK-provet imorgon. Och det faktum att jag inte känner att jag behöver plugga gör att jag känner en viss disharmoni. För alla vet att jag BEHÖVER plugga. Världen är allt bra konstifik. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar