söndag 24 maj 2009

and with you and with everybody else

Jag har faktisk haft en effektiv dag idag. Eller okej, det är fult att ljuga. Jag har fått saker gjorda på ett fruktansvärt avslappnande och slött sätt. Precis som jag vill ha det. Oh my. Jag vet fortfarande inte riktigt. Samtidigt som det finns saker som är glasklara. Som en fjällsjö. Men förkylningen är bättre. Faktiskt! Det är underbart. Näsan snorar nästan inte alls. Jag lyssnar fortfarande på Billie men ska snart gå och sova. Jag har en rastlös saknande känsla. Det blir så efter någon dag. Till råga på allt lider jag brist på bra olästa böcker. Som passar min sinnesstämning. Jag tror jag ska efterlysa några. På eBay. Eller blocket. Eller var man nu efterlyser sådana saker. Jag vill ha imorgon. Träffa människor. Jag känner ingen riktig söndagsångest. Har jag tur så flydde den fältet imorse när jag vaknade på den effektiva sidan. Har jag otur så kommer den när jag lägger mig. Det är något speciellt med att lägga sig. Vissa kvällar är det underbart skönt. Täcket gör att man känner sig trygg, utom räckhåll för all världens faror. Andra gånger gör täcket att man känner sig instängd, ensammast i världen. Mörkret slickar sig runt kroppen som en tvångströja och allt man vill göra är att somna och inte veta. Inte vara vid medvetande. Leva på någon annan plats. I en drömvärld. Dröm sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar