torsdag 14 maj 2009

i get a kick out of you

Det har sannerligen varit en sagolikt underbar dag. Lagomt många lektioner, och högläsning. Vilket är fabulöst mysigt. Det blir så stämningsfullt när man sitter och läser högt ur en riktigt bra bok i vetskapen om att lyssnarna verkligen är intresserade. Jag kan inte precis ljuga och säga att jag ogillar att ha all uppmärksamhet riktad mot mig och det jag säger. Eller i det här fallet; läser. Jag måste få fråga, trots att jag inte tror att du kan svara. Men vet du något bättre än att sitta i solen med en av sina favoritpersoner? Under en klarblå himmel, utan ett moln i sikte? Jag skulle inte tro det. Emellertid måste jag säga att jag vet något bättre. Mycket bättre. Men pga av min egoism tänker jag inte tala om det för dig. Den bilden behåller jag för mig själv. Den, med alla dess tillhörande känslor. Knuten i magen av kärleksharmoni. Lyckan. Jag hoppas att jag ska komma ihåg den bilden länge, bilden och musiken. Att föreställa mig den bilden ger mina läppar ett leende och min röst en sång var jag än befinner mig. Jag tycker om den här dagen, och ärligt talat! Jag fattar inte hur jag kan ha sådan tur!? Jag brukar tänka på det, på vilken tur jag har. Det är obeskrivligt och obegripligt och otänkbart och ofattbart och omöjligt och underbart. Godnatt världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar