fredag 22 maj 2009

don't tell me i am wrong

Ett citat som jag fastnade för. Det är taget ur en bok skriven av Aidan Chambers. "Det finns tillfällen då man inte vet vem man är. Det finns tillfällen då man inte vill veta vem man är. Det finns tillfällen då man vill vara något man aldrig tidigare tillåtit sig att vara." Så sant, så sant. Ord i precis min stil. Något annat som är i precis min stil är mina nya underbart snygga skor och det faktum att Jonas är ganska bäst. Ikväll har jag målat naglar och sett film. Nu lyssnar jag på "Billies kloka ord" ( - citat by Psyko.) och njuter av stillhet. Huvudet är tungt och jag är på filosofiskt humör, vilket jag tragiskt nog inte kan leva ut. Just eftersom huvudet är tungt. Det är slöseri med tankar att inte ha ork att tänka när man är på tänkande humör! Om ni undrar varför huvudet är tungt så är det ren och skär trötthet. Okej, önsketänkande. Jag håller på att bli förkyld och näsan är oerhört snorig. Sådant gillas helt enkelt inte! Jag ska ta en lugn helg, och skriva historiauppsats. Jag önskar att jag kunde lyssna på Billies och Grayson Capps hela tiden, konstant och oavbrutet. Jag önskar att jag kunde höra musiken och deras texter i mitt huvud varje vaken sekund. Om så endast för att de håller mig på rätt köl. Med deras hjälp kantrar jag inte. Men eftersom jag, och omvärlden, mot all förmodan troligtvis skulle ledsna efter några dagars lyssnande är jag glad att det finns annat som håller mig upprätt. Eller andra. Avskedshälsning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar