onsdag 20 maj 2009

i couldn't fly like you

Ibland älskar jag morgonen. Samhällsprovet var förvånansvärt enkelt och trots mitt tillstånd på förmiddagen och smärre sammanbrott under lunchen så utvecklades dagen åt det positiva hållet. Jag ska försöka ta itu med historiauppsatsen och jag längtar efter nya skor. En längtan som stillas på fredag. Underbart. Livet flyter på som vatten faktiskt, ganska strömmande vatten till och med. Men det är klart, några stora klumpar kåda syns där framme i fjärran. Det är konstigt. det borde vara tvärt om. Skolan borde kännas som kåda med all stress den för med sig medan sommarlovet skulle vara en ljusning. Men icket. Det är faktiskt tvärt om. Jag vet vad det beror på; jag har börjat inse åt vilket håll verkligheten är påväg. Tyvärr har jag frusit fast här. och nu. Jag vill stanna här. Jag trivs. På återseende mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar