söndag 10 maj 2009

One upon a time

Billie är mitt humör idag. Billie the Vision & the Dancers. Jag har paddlat kanot idag. Ibland var vi tvugna att bära kanoten och ibland slog vi i stenar. Ibland tvingades vi ducka för nedfallna träd. På vissa platser hade bäcken kringlat sig fram och det var skarpa svängar. Emellanåt var bäcken som en väg och vi kunde lyfta upp paddlarna och njuta av fåglarnas melodiska sånger och vetskapen om att strömmen förde oss framåt. Det var stundom regn och stundom sol. Under en period blåste det nästan som storm. Det skulle aldrig ha gått om vi inte hade varit två. Precis som livet. När vi kom fram var vi blöta och trötta. Men lyckliga, för vi hade klarat det och vi skulle få gå in och ta på oss torra kläder. Triumf. Jag gillar att paddla. Det är härligt. Det är tusen gånger bättre att åka kanot genom tunnlar än att åka berg-och-dal-banor på Liseberg. Yes i think that everything is gonna be alright, someday, somehow. Jag säger ju att jag är på Billie-humör. Har gjort lite historia också. Nu ska jag inte göra någonting alls på hela kvällen. Möjligtvis lite NK. Om jag tycker att det känns väsentligt. Vilket jag med väldigt hög sannorlikhet inte gör. Godnatt världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar