torsdag 13 augusti 2009

sing for life

Jag älskar att sjunga. Så är det bara. Jag skulle älska att få sjunga för riktigt stora folkmassor. Kanske synas i TV. Jag skulle älska att kunna försörja mig på min sång. Jag säger inte att jag kan. Men jag önskar. Om jag nu kunde. Skulle jag vilja göra det nu? Det vet jag inte. Jag tror faktiskt inte det. Mest eftersom jag vet att "om jag nu kunde" inte är aktuellt. Jag kan inte. Bla bla bla man ska tänka positivt. Nej. Det viktiga är att man är realistisk. Har jag förmågan? Har jag viljan? Har jag tid? Har jag ork? Jag 99% säker på att jag inte har förmågan. Inte nu. Jag behöver utvecklas mer. Visst finns potential. Inte till att bli världsstjärna. Men potential för att kunna ge något. Jag har viljan att sjunga. Viljan att göra något jag älskar. Tiden går att ta sig och ork, det är bara att härda. Men då är vi där igen. Förmågan. Den finns inte riktigt. Därför försvinner lite av viljan. Rädslan att misslyckas finns också där. Kan jag ta ett misslyckande? Jag tror inte det. Inte nu. Så därför. Fortsätter jag att sjunga. Mycket mer än förut. För att bli bättre. Men just precis nu nöjer jag mig utan stora folkmassor. Någon gång kommer jag att chocka er med förmåga och vilja. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar