måndag 24 augusti 2009

iliinas tips för den perfekta deppiga aftonen, alldeles alldeles ensam

- stäng in dig på ditt rum och kom ihåg att du är alldeles ensam där. Glöm inte bort att låsa så att ingen
   kommer och stör.
- stäng av mobilen och sitt och vänta på att den ska ringa. Att den inte gör det kommer garanterat att få
   dig att känna dig helt övergiven.
- lyssna på den sorgligaste musik du vet och tänk på hur ensam du är. Mina favoriter är Michael Bolton
   och den självklara Bridget Jones-klassikern "All by my self".
- gräv ner dig under täcket och tänk på hur ensam du är som ligger där SJÄLV. och frys, det är jättebra.
- lista allt som har gått dåligt under dagen, eller senaste månaden. (allt ifrån fel krydda i maten till
  felstavade ord i blogginläggen)
- sätt dig i ett fönster och skriv svårmodig poesi medan du tittar på regnet.
- se på en riktigt tårdrypande och romantisk film, tillexempel The Notebook. Glöm inte bort att du sitter
  där alldeles ensam.
- Ät. Ben&Jerry's och choklad är effektivast. Beklaga dig sedan över att du kommer att bli tjock
  utan att någon kommer att märka det.
- Gråt. Det fungerar garanterat bäst. Är livet så kasst att du måste gråta så är det väl klart att det är synd
  om dig!!
- Sist men inte minst, kom ihåg att du är ensammast i världen.

Lycka till!

1 kommentar:

  1. egentligen borde jag inte kommentera, för då vet du ju att det finns folk som läser din blogg, och då är du ju inte ensam.. men jag kände att jag behövde det, för jag tycker dethär inlägget var väldigt inspirerande och hjälper mig att genomgå min vardag. tack.

    SvaraRadera