torsdag 6 augusti 2009

and here we go

Jaha. Framför mig har jag en händelserik helg. Underbart. Det blir till att träffa en massa mysiga människor och göra en massa kul. Eller inte. Det blir till att sitta här hemma och skriva blogginlägg och hoppas på att vädret är fint. Så fruktansvärt roligt. Känn ironin. Jag tycker att det är onödigt att alla ska flytta. Det känns väldigt tomt här utan min Wibbae. Inte heller blir det Umeå. Eller Lycksele. Maria och Sofia är nämligen på läger och Psyko är i Umeå, eller Cypern. Jag minns inte riktigt. Gud ändå. Feel the pessimism. Vilket ger mig endast en sak att göra; läsa lilla pessimistboken. Vänta så ska jag hämta den så ska ni få höra lite visdomsord.

"Det trevliga med att vara pessimist är
att man antingen har rätt eller blir glatt överraskad"

Livet är inte en slutstation, det är en resa.
Med kö till incheckningsdisken, dålig service och dyra biljetter."

Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar