söndag 2 augusti 2009

half the fun is to play

Jaa kära vänner. Kolla in bilden säger jag bara. Jag rockar fett på gitarr. Idag har jag vart på möte i Lycksele. Ett sjukt bra möte. Ett av de bästa jag har varit på i sommar. Anna-Sara och Sandra snackade om att låta sitt hjärta bubbla över och om att vi ska ut ur kyrkan. Alltså, kyrkan är bra. Men det är inte där vi kan kan ge kärlek till de som bäst behöver det. Nej. det är utanför kyrkan vi kan ge kärlek. Det är utanför kyrkan våra gärningar betyder mest. Jag älskar gemenskapen i församligen men vi får inte folk att komma till kyrkan genom att sitta och vänta på att de ska knacka på. Det var det hela mötet handlade om. Underbart, säger jag. Detta är ett ämne som aldrig kan pratas om för mycket. Punkt. I övrigt var vi en sväng hos farmor och farfar och när jag kom hem har jag mätt väggarna i mitt rum. De ska nämligen målas i veckan. Vita. Det gillar vi. Sist men inte minst har jag diskat och nu sitter jag här. Ska kolla efter ett par nya skor. Adjöken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar