torsdag 27 augusti 2009

not sure where to go

Jag älskar det faktum att min nya säng är underbart skön och att mina nya gardiner får mitt rum att kännas mysigt. Jag älskar mitt rum. Ska snart gå och lägga mig i min nya sköna säng och läsa Eric Claptons självbiografi, som verkligen är att rekommendera. Den är hur bra som helst. Hundra tack för lånet Alexander.

Förra veckan hörde jag en väldigt bra predikan om att inspiration måste komma före instruktion. Sedan dess har jag funderat väldigt mycket på det och kommit fram till hur rätt det är. Börjar man att kommendera och tala om för människor hur de ska göra så gör de ofta tvärt om. Då fungerar inspiration mycket bättre. Tack för alla superbra predikningar Josef Häggblad. Adjö.

1 kommentar:

  1. var är bilderna på nya sängen, färgen, gardinerna och allt det andra? Du är en skatt "våran lill skruttfia" du har ordet i din makt..kram

    SvaraRadera