söndag 23 augusti 2009

i know that it's time

Kom hem för nästan en timma sedan. Natten har tillbringats på husbåten med en mängd olika människor. Majoriteten av dem trevliga. Eller vad säger jag. Alla var trevliga. Vår färd började lite problematiskt när fartyget vi skulle åka från land till husbåt med inte riktigt fungerade som det skulle och vi blev fast på älven utan åror. Så kan det gå. Med vanlig handkraft (se bild) och lite motorhjälp tog vi oss dock över utan större skador. Väl framme blev det att sitta och andas in röken och vänja sig vid svidandet i ögonen. Ännu senare in på natten blev det bastu och bad i älven. Nådigt kallt kan jag tala om. Ännu senare in på natten blev det mysiga konversationer i sängar som inte var dubbelsängar. Bajs på dig Anton. Du vet inte hur en dubbelsäng ser ut. Klockan tolv ska jag på möte och klockan fem i eftermiddag är det årets surströmmingsmiddag. Eller, det är tänkt att det ska vara det och det är det för vissa. Själv håller jag mig till mat som inte är rutten. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar