söndag 16 augusti 2009

missing the thinking part

Jag har ägnat de senaste förtiofem minuterna åt att sortera alla mina blogginlägg efter olika etiketter. Jag hade en bloggperiod som var väldigt filosofisk. Jag saknar den. Jag saknar alla underbara beskrivande formuleringar. Alla känslor och alla tankar. Jag saknar att använda okända ord som fabulöst. Jag saknar att sitta och tänka igenom varje inlägg. Jag tror att det var just det som var det underbara med min blogg. Jag tror att jag kanske håller på att tappa det. Tänk om jag tappar det som är orsaken till att jag vill blogga. Vad ska jag ta mig till. Detta tvingar mig att rannsaka mig själv. Att leta efter det där som fanns. Det där något som gav mig lycka av att läsa mina egna texter. Det där något som jag kanske, i värsta fall, har tappat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar