lördag 15 augusti 2009

a day to do stuff

När jag skulle ta ut de av mina kläder som varit inhyrda i mamas gaberob hittade
jag denna västen. Som jag tycker var skitsnygg. Så den blev "lånad".
Dagens pyssel i form av några små prylburkar med söta lock.

Idag har jag gjort saker precis hela dagen! Jag började med att ta sovmorgon men efter det åkte radion på och jag började hiva ut alla kläder ur garderoben. Har nämligen gjort om den lite, bytt ut hyllorna mot en klädstång. Nu ska jag bara införskaffa lite mer galgar så blir det superbra. Jag är sjukt nöjd. Efter att garderoben blev det alla lådors tur. Så jag tömde ALLA lådor jag har i mitt rum och sorterade ut skräp och sånt som ska sparas i förrådet och sånt som används och ska ligga kvar. Jag kan tala om att mitt rum har sett ut som ett bombnedslag hela dagen. Jag har även lagt ner de flesta av mina böcker i bananlådor och burit ut dem i boa (dialektvarning = boden). Jag har ju läst alla flera gånger så det kändes bra att göra plats för lite nytt. Även om favoriterna står kvar. Jag skulle aldrig drömma om att bära ut Harry Potter eller Twilight eller Sagan om ringen! De är heliga. Så de står där de alltid har stått, på översta hyllan. Jag lämnade också kvar några av de nyaste pocketböckerna. Det blev hejdundrans mycket skräp men lyckligtvis mycket mer plats och mycket mindre ångestframkallande att öppna mina byrålådor. Halleluja på det. Förutom allt detta har jag också hunnit med lite pyssel och att titta på några låtar inför onsdag. Har dock inte bestämt mig än. Sist men inte minst städade jag rummet när allt annat var gjort. Duktiga duktiga jag. Farväl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar