lördag 18 juli 2009

a little bit fresher

Jag kände att jag behövde lite förnyelse och jag blev riktigt nöjd. Hoppas att ni kommer trivas. I will. Idag har jag tillbringat dagen med en massa människor. Har varit full fart precis hela tiden och innan hemresen var jag praktiskt taget däckad. Holmen gungar i Sorsele är vad som har orsakat all uppståndelse. Middag hos bror och aktiv faster-tjänst hela dagen. Det har varit mysigt värre. Men jag skulle allt vilja ta ett allvarligt snack med ägaren till en viss karusell. Den såg minst sagt fallfärdig ut och jag skulle aldrig utsätta mig för att åka den. Men det kanske bara är paranoia. Vet inte säkert än. Jag tror att jag ska försöka göra en hyfsat tidig kväll ikväll. Inte för att jag la mig så sent igår, men ni vet, ibland dröjer det innan man somnar. Det luktar popcorn i hela huset och eftersom jag gillar popcorn tror jag att jag ska tigga till mig lite. Men just ja! På tal om popcorn. Jag blev ju bjuden på bio igår, Harry Potter och Halvblodsprinsen. Vilket ni säker förstod. Den var riktigt bra tycker jag. En av de bästa HP-filmerna faktiskt. Men eftersom jag har läst böckerna kan jag inte låta bli att påpeka att de är tusen gånger bättre. Jag menar det verkligen. Väl inne i filmsnacket måste jag också säga att Daniel Radcliffes skådespelarprestation var riktigt riktigt bra i denna filmen. Han har verkligen utveckats och det ska han ha cred för. Helt klart. Andra bra saker i filmen var humorn och minspelet hos flera slådespelare. Jag gillar också Malfoys del i den här delen av storyn, jaa jag tycker synd om honom, och Tom Felton gör rollen väldigt bra. Allt som allt grät jag tre gånger och filmen får fyra av fem toasters. Eftersom jag älskar bio och är ett HP-freak skulle jag gärna se den igen. Vi får se hur saker och ting utvecklar sig. Morsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar