onsdag 22 juli 2009

it feels like home

Jag måste säga att jag saknar mina tjejer, på bilden. Det var sjukt längesedan vi pratade eller sågs. Det är hemskt. På sätt och vis längtar jag tills skolan börjar. Imorgon är sista jobbdagen för denna veckan, det känns skönt faktiskt. Idag har jag varit riktigt duktigt. Värsta hemmafru-aktig. Ni ska få höra. Imorse klev jag upp och gick till jobbet, när jag var påväg hem från jobbet stannade jag på affären och handlade. Väl hemma hämtade jag posten och började sedan vattna alla blommor och rabatter. Både ute och inne. Eftersom det var riktigt fint väder och gräset hade växt blev nästa moment gräsklippning. Eftersom jag inte är en sån som ljuger måste jag säga att när gräset var klart satte jag mig i solen en stund. Men hur som helst, efter middagen, som jag lagade, diskade jag och sedan började jag dammsuga och plocka undan här hemma. Som pricken över i satte jag ut nya värmeljus och gjorde ett fint ljusarangemang med snäckor och stenar. Lita på att jag har ett mysigt hem nu. Jag vet inte skälv vad som har hänt med mig, frö nu tänkte jag gå ner och baka en sväng. Lite matbröd, och kanske en kladdkaka. Efter det ska jag försöka skärpa mig. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar