fredag 10 juli 2009

the absent of your kiss

Regn, regn och åter regn. Detta ihållande skyfall från himlen. Det skapar en vemodig touch. Som en visa i moll. Att bara sitta och lyssna på musik med regnet som ackompanjemang. Det är allt bra mysigt. Plus att man blir så djup och filosofisk. Då det har slutat regna vill systra mi cylka ner på konsum och köpa glass. Jag vill också, men är samtidigt rädd för att skapa ett beroende som i slutändan skulle ta hårt på min redan tunna plånbok. Därför ska jag försöka sitta här och lyssna på min underbara musik och klicka runt så länge som möjligt. Innan begäret tar överhandet. Begäret efter Ben&Jerry's, New York Super Fudge Chunk. Inte bra, inte bra. Jag älskar den glassen. Den innehåller så mycket känslor. Den är en bra ersättare till tårarna de dagar man känner för att gråta. Idag är det chockerande nog inte en sådan dag. Inte än så länge. Inatt när jag kom hem var jag säker på att idag skulle bli en sådan dag. Men icket. Idag blev bara en dag där jag känner att det är skönt att göra ingenting. Men den krypande känslan finns där så jag skulle inte bli förvånad om jag fick ett plötsligt infall. Ett "nu orkar jag inte mera"-infall. Jag brukar kunna få sånna ibland. Hur som helst, jag ska klicka vidare. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar