söndag 4 oktober 2009

oh, yes

Underbar helg. Underbar verkligen rätta ordet. Jag har haft roligt. Jätteroligt. Träffat en massa Wibergare och andra trevliga människor. Det är alltid kul att skaffa nya bekantskaper. Jag sover i stan inatt. Ytterligare en intressant vetskap är att engelskans längsta ord är "floccinaucinihilipilification" vilket betyder "att se saker som värdelösa" och består av fyra ord på latin. Det har jag lärt mig idag. Och att en flugas öga har åttahundra facetter. Och om du undrar vad en facett är så ska jag berätta det nu. Men med någon annans ord. Allmänbildade människor, helt underbart. En facett är en liten plan yta, som på en flugas öga som är mångfacetterad, i detta fall* som en metafor för kulturell, arkitektorisk och allmän mångsidighet. Nyanserad kan man också säga. Adjö.

*"Göteborg är en mångfacetterad stad"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar