måndag 5 oktober 2009

oh, is that so?


Jag kände för att skriva ett långt och filosofiskt inlägg. Om något tänkvärt och intressant, som till exempel feodalismen under medeltiden. Men du kanske tycker att det är irrelevant, och kanske till och med tråkigt. Det tycker inte jag. Emellertid har jag de åsikterna när det gäller bråkräkning och gemensamma nämnare. Det är fruktansvärt. Jag förstår inte vitsen med gemensamma nämnare när ekvationen bara blir längre. Dessutom blir den svårare om man inte lyckas räkna ut den rätta gemensamma nämnaren. Det gör inte jag. Därför kan jag sannerligen inte förstå varför jag ska vara tvungen att använda gemensamma nämnare när jag räknar ekvationer. Ibland funderar jag starkt på att ta mitt lärande i lite mer egna händer, liksom för att lära mig något av väsentligt. Som jag kanske kan komma att ha nytta av, till exempel varför snöflingorna ser ut som små vackra stjärnor eller hur många gånger man behöver hoppa på samma ställe innan man har tagit sig igenom jordskorpan. Det, mina vänner, är väsentligt lärande. Jag måste också nämna att det ligger snö på min gräsmatta idag. Adjö.

PS. Om du råkar ha svar på någon av ovanstående frågor skulle jag uppskatta om du ville höra av dig på något sätt så att jag också får veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar