onsdag 7 oktober 2009

oh, why?

Jag är inte riktigt på topp idag. Vaknade till snöslask och började dagen med att simma och basta. Gick sedan till ett café där jag parkerade mig med mitt anteckningsblock och kaffe. Det var mysigt och jag ska göra om det. Jag är på väldigt konstigt humör idag. Det känns som om någon har satt lås på mina tankar och virat in hjärnan i ett stort duntäcke och som om världen får mig att vilja gråta. Jag känner mig inte ensam med en penna i handen. Jag undrar om det kan bero på den första snön. När den kommer och lägger sig som ett tjockt täcke över världen. En skyddande filt över allt det trötta. Solen som lyser och marken som glittrar som om någon där uppe tappat ut en bruk med pysselglitter, sådant som man hade på dagis för att göra sina teckningar extra vackra. Snön lyser upp hösten när färgerna i löven mattas av och solen inte längre orkar. Ett tjockt, varmt och isolerande duntäcke som gör fötterna kalla och barnen lyckliga. Adjö.

1 kommentar: