lördag 12 september 2009

that warm blanket

(bild från föregående höst.)

Har ni den minsta lilla aning om hur höstig den här dagen är? Det har jag. Huset är jättekallt vilket resulterar i att jag går runt och fryser i pyjamaströja och tofflor. Utanför är himlen grå och träden har börjat klä om till gult. Underbart. I ärlighetens namn älskar jag hösten. Den passar mig perfekt. På hösten är det helt legalt att ligga inne i sängen en hel dag, med en bok och choklad och tusen filtar. På hösten får man dricka te och filosofera över livet. På hösten tycker alla att det börjar kännas lite tungt, det blir mörkare och värmen försvinner. Jag älskar hösten. Den är så mycket jag att jag blir alldeles varm i hela kroppen. Plus att hösten är så fotovänlig. Allt är så vackert, med alla färger som finns, och ändå så grått. Underbart. Idag ska jag njuta. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar