tisdag 15 september 2009

i have a little box

Det här är en av mina favoritsaker i mitt rum. Jag fick den av min moster för ungefär hundra år sedan och med åren har den bara blivit mig mer kär. Eller okej, den kanske var mig som kärast när jag precis hade fått den. Då älskade jag allt som var guldigt och blommigt och flickigt. Sen kom det några år då jag lådsades att jag hade växt upp och blivit mer mogen. Då jag sa mig själv att jag faktiskt har växt ifrån guldigt och blommigt och flickigt. Men icket. Nu har jag kommit tillbaka till verkligheten och allt säger mig att jag fortfarande älskar allt sånt. Faktiskt.

Dagen har tillbringats i skolan där jag har haft lektioner och intressanta samtal med Emma, den kloka. Det har också blivigt några turer till Brännbergsvägen 29C för att hjälpa en stackars sjukling. På eftermiddagen hanns det faktiskt med en liten fotopromenad. Det blev några fina bilder, jag lovar att jag ska visa dem någon gång. Idol, plugg och förberedelser är vad kvällen har att erbjuda. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar