lördag 12 september 2009

the prettiest girl in the world

Jag känner mig tuktad. Trots att jag egentligen har ägnat dagen åt att göra ingenting. Eller det beror lite på. Det känns som om jag inte har gjort någonting. Samtidigt är jag mör i hela kroppen, som efter en dags arbete. Jag har rensat ur förråd, slängt en massa gamla prylar, städat och barnvaktat. Världens sötaste Fanny hade sett ett "huvälge". Det är nästan i klass med Fridas "kaninvalpar". Jag blir så lycklig. Underbara människor. Kvällen har tillbringats tillsammans med syster, en film och Ben&Jerry's. Vi grät på samma ställe. Jag älskar dubbade barnfilmer. De skapar en känsla av nostalgi, trots att jag inte alltid har sett dem förut. Jag tror att det beror på dubbningen. Nu ska jag ta en av böckerna jag håller på att läsa och gosa ner mig under täcket. Mobilen har varit underbart tyst idag, med undantag från ett ynka telefonsamtal (och tre sms). Underbart. Godnatt världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar