tisdag 8 september 2009

not like every one else

Någonstans finns förhoppningar om att det här är en speciell kväll, inte som andra kvällar. Någonstans känner jag hur skönt det skulle vara att somna utan att genomgå samma procedur som alla andra kvällar. Det skulle till och med vara så väldigt underbart. Men någonstans har kvällar en speciell inverkan på mig och mitt sinne. Därför finns det någostans ett uns tvivel. Varför skulle den här kvällen vara eljest de andra? Det vet jag inte. Inte egentligen. Det är bara en känsla jag har, någonstans. En liten förhoppning. Jag brukar ofta tänka "kanske ikväll, kanske är det ikväll som ska bli speciell och inte som alla andra kvällar". Det brukar ofta sluta precis som alla andra kvällar. Nästan ofta. Nu ska jag dra mig mot sänglandet. Ringa en skvätt till en mig mycket kär människa och se hur kvällen fortlöper. Godnatt världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar