torsdag 10 december 2009

this makes me wanna scream

Jag blir så arg. Jag förstår inte riktigt hur vissa saker fungerar. Tillexempel det här med skolor. Jag har ingenting emot själva skolidén. Förutsatt att den fungerar. Men när den inte gör det, då. Då är det fel. När skolan i stället för att bygga upp barn trycker ner dem och får dem att känna sig misslyckade. Då, då brinner det av. Jag blir så arg. Skolan är till för att lära ut och utveckla, lärarna är till för att hjälpa. De finns där för barnens skull. När skolan har blivit en lekplats och lärarna sådana som trycker ner. Då, då har det gått för långt. Skola ska vara roligt. Det ska vara en plats där man får lära sig nya saker och utvecklas som person. En plats full med glädje och nyfikenhet och vänner och vuxna som ser. När barn inte vill gå till skolan för att de känner sig misslyckade. När orden "jag kan inte" upprepas gång på gång. Då är det dags att börja fundera på vad som är fel. Så att det kan åtgärdas. För barnens skull, vår framtid. Tack. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar