tisdag 1 december 2009

the art of sharing equally

Detta är ett inlägg om konsten att dela lika mellan syskon. Det är så underbart. När man är två syskon som har fått en Aladdin chokladask att dela på. Man tar ett lager var och ger lillasyster den stora vita pralinen i mitten. För att vara snäll. Sen sover man borta en natt och längtar efter att nästa dag få komma hem till sina godsaker. Det blir nästa dag, man kommer hem, entrar sitt rum och letar rätt på chokladasken. Första tanken är "shit, tomten har vart här". Andra tanken "åt jag verkligen såhär mycket. förtränger jag min egen tjockishet". Tredje tanken "lilla lort till syster". Där fick jag för min givmildhet. Nästa gång behåller jag den stora vita pralinen själv. Någon som har ett bra tips på godisgömställe?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar