fredag 11 december 2009

how to become a hero, part 1


Martin Luther King

Jag har en fundering. Om jag säger frihetskämpar, vad tänker du då? Jag tänker Martin Luther King, Gandih, Jesus, Nelson Mandela, Dalai Lama m.fl. Allihop människor som gett sitt liv och sitt hjärta i kampen för vad de anser är rätt. Men var har alla dessa människor hittat sin motivation? Är de supermänniskor eller likadana som dig och mig? Det är något jag har bestämt mig för att fördjupa mig i. Jag ska ta reda på mer om några av de här människorna och se om jag kan komma fram till vad de hade gemensamt. Idén är att det ska bli en liten följetong här på bloggen. Jag undersöker olika människor, avlägger rapporter och tillslut en sammanställning med det jag har kommit fram till. Hur låter det? Bra tycker jag.

1 kommentar:

  1. Jaa gör det, värsta interessant ju!! Har också funderat på det, så att man kan bestämma sig om man ens orkar försöka göra något av sitt liv;)
    Fulia

    SvaraRadera