torsdag 10 december 2009

i wanna have a barbie

..................

När jag ändå håller på och irriterar mig. Marilyn Monroe är en av de vackraste kvinnor jag vet. Hon är fullkomligt underbar och vet ni vad det bästa är? Titta på hennes lår. Titta på hennes mage. Hon har faktiskt lite former. Hon ser faktiskt ut som kvinnor gör mest. Hon ser faktiskt normal ut. Till skillnad från dagens sjuka ätstörningsideal. Har majoriteten av världens kvinnor pinnlår och revben som sticker fram? Nej. Varför har vi inte ett ideal som faktiskt existerar? Ett ideal som faktiskt speglar idealkvinnan? Det är för mig en gåta. Jag menar, en vacker kvinna är för mig en kvinna med kurvor som mår bra och trivs med sig själv. Inte ett bantande skelett med ångest och anorexia. Nu ska vi inte dra alla över en kam, och jag kanske tog i lite. Men det spelar ingen roll. Av dagens idealkvinnor är majoriteten så magra att de måste springa sicksack i duschen för att bli blöta. Det är ouppnåeligt om man är en sådan som äter tre mål mat om dagen. Adjö.

1 kommentar:

  1. Du är så klok! Fy vad jag gillade det här inlägget.

    Och jag håller med - helt sjukt hur det blivit!

    SvaraRadera