onsdag 24 juni 2009

sunlight on a wet towel

Jag förklarar härmed mitt hundrade inlägg påbörjat! Jaa, detta är faktiskt mitt hundrade inlägg. Så hur ska det firas? Med glass tror jag, eller melon. Det kändes nyttigare. Det är tusen grader varmt ute och inte ett moln på himlen. Det har sett ut såhär hela dagen vilken jag mest har ägnat åt att ligga och flyta på en uppblåsbar krokodil. I älven. Det var underbart härligt. Men mer om det senare. Jonas sov här inatt, jag har saknat honom. Mycket. Så jag blev jätteglad när han kom och mindre glad idag när han åkte. Men det är ju inte så länge kvar tills vi ses nästa gång, som tur är. Brorsdöttrarna kom idag så här är det full rulle. Vilket faktiskt är kul, det skulle bli så långtråkigt annars eftersom syster är borta och Sandra jobbar. Men you know what?! Snart är det Lappis!! Något som faktiskt förtjänar två utropstecken, och egentligen caps. Men det är så fult så därför struntar jag i det. Hur som helst, Lappis. Jag känner att jag börjar bli sjuuukt taggad. Har målat husvagnen idag, och ska städa ur den någon gång innan fredag kväll. Det är då allt drar igång. Hoppas vi får lika fint väder då som vi har haft i veckan. Just det, jag skrev ju att jag skulle skriva mer om krokodilen och solningen och det. Så here we go. Jag har alltså legat och solat på en grön, flytande, uppblåsbar krokodil och försökt undvika allt vatten Stella har försökt kasta på mig. Det var mot förmodan riktigt skönt i vattnet. Sen har jag gått en liten kortpromenad med Jonas och kastat lite macka och till sist drack jag saft på stranden. Det gillar, inte sant? Jag ska umgås med min Wibbe ikväll när hon har slutat jobba, och det kommer bli tusen kul. Nu ska jag gå och dricka vatten innan jag svimmar av uttorkning och vätskebrist och värmeslag. Morsning korsning!

PS. Jag kom på att jag måste förbereda er på att det nog inte blir så mycket bloggande framöver eftersom det snart är Lappis och sen bär det av ner till södern. Plus att jag får dåligt samvete av att sitta vid datorn när det är såhär fint väder ute. Det är ju sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar