torsdag 4 juni 2009

is this the way

Jag skriver dagens inlägg idag, närmare bestämt klockan sexton noll noll. Vilket är ganska tidigt för att vara ett verdagsinlägg från mig. Men ibland måste man bryta mönstren. I vilket fall som helst så har jag haft en väldigt lugn dag. Jag hade sovmorgon imorse och åkte sen till skolan och gjorde ett prov och sen direkt hem igen. Väl hemma klippte jag lite gräs; med betoning på lite, städade rummet, såg film och lekte lite med Fanny. Hon är helt klart underbar. Jag älskar uttrycket "Gunga tusen hundra högt!" Guess who said it? Nää jag menar det! Det kunde varit vem som helst av Fanny eller mig, men denna gången var det Fanny. Vi är rätt lika ibland, haha. Jag ligger på samma nivå som en fyraåring! Eller diskussionen om ifall vi skulle leka kurragömma:
Fanny: Lek kurragömma med mig!
Elina: Nej inte nu.
Fanny: JO
Elina: NEJ
Fanny: JO
Elina: JO
Fanny: NEJ!
Jag vet, jag var lite busig där. Ikväll kommer Jonas. Han säger att vi ska öva på att dansa vals. Problemet är bara att jag inte dansar. Eller det egentliga problemet är att han kommer att få mig att dansa och jag dansar bara inte! Herregud ändå. Hur skall detta gå? Balen är imorgon, jag är inte så nervös just för tillfället men det kommer nog skulle jag tro. Så ikväll blir det att börja packa och förbereda sig mentalt. Håll tummarna för mig! Jag meddelar troligtvis på lördag eller söndag hur det gick. Tvivlar på att jag hinner blogga imorgon, vi får se vad som händer. Jag kan inte lova något. Men ha en finfin fredag älskade vänner! Farväl knubbsäl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar