måndag 17 maj 2010

Nu ska jag berätta vad jag har gjort sedan i onsdags. Jag har planerat att göra det strukturerat, detaljerat och fint. Vi börjar såhär.
I onsdags eftermiddag anlände jag till Ullånger och fick då en middag bestående av uppstekt palt. Det var gott. Därefter åkte jag och Carina och köpte fantasifulla presenter innan det bar iväg till Fahléns för fika och firande. Där hoppades det studsmatta och skrattades och fikades och smsades. Senare på kvällen tog jag och Sandra en promenad med Inez som först blev skrämd av en hund och sedan en galning på cykel.
Torsdagen spenderades i Övik där vi gick på vårmässa och en sväng på stan. Jag drack världens godaste chokladdrink på ett café. När vi kom hem åkte jag, Sandra och Marcus till André som bjöd på lasange. Micke hade hjälp till att laga den så det var riktigt gott. Kvällen fortsatte i samma hus med massa olika människor. Vi hann spela musik, titta på hundar, lösa sodoku och korsord, dricka te, äta lasange igen, äta glass, prata om döda djur, titta på tv och skratta.
När fredagen kom var vi trötta och bestämde oss för att inte göra så mycket. Så vi färgade Sandras hår, klippte mitt, målade naglarna, gick på en promenad, gick på en promenad till, lekte hästar, tankade bilen och var på ungdomssamling.
lördag morgon åkte vi till Sundsvall. Sandra körde och det gick bra. Vi gick en sväng på Birsta, mötte upp Nico och åt glass, jag var höjdrädd och tittade på utsikten över Sundsvall. Sedan bar det av hem till Nico för lite mat. Jag hade överskottsenergi så jag städade Nicos balkong, Sandra hjälpte också till. Nico hämtade vatten och fotade. På kvällen åt vi pizza och pratade.
Söndag var sista dagen. Förmiddagen passerade som i trans, vi såg Avatar som är sjukt överreklamerad och äcklingarna bakade bröd. Jag duschade och pratade politik. På eftermiddagen åkte vi hem, Sandra körde och det gick bra. Sedan blev det ett jättebra möte och efter det fika med massa folk hemma hos oss. När alla hade gått bestämde jag mig för att se film med Sandra och Marcus, det kan förresten ha smitit in någon mer undertiden vi tittade, men jag är inte säker. Vi såg först Shanghai Knights och sedan Shanghai Noon. Det var roligt.
Idag är det måndag och jag vaknade klockan sex. Klev på bussen klockan sju och var framme i Lycksele klockan tolv.
I stora hela har jag haft några riktigt riktigt bra dagar. Det har varit god mat, fika, härliga människor, bra väder, mycket skratt, sommar, barfota, promenader, shopping, mys, Gud och musik. Adjö.

1 kommentar:

  1. Du hade bra tur som inte dog i helgen, så mycket som du åkte omkring med Sandra.

    SvaraRadera