torsdag 11 mars 2010

give me something else

Jag har ägnat den senaste timman åt att bloggfrossa. Gräva ner mig i andras liv och oj vad det gör mig kluven. När jag klickar mig fram till en sida som ser ut precis som en sida skulle se ut om jag fick välja. Eller en sida full av texter som är skrivna precis som jag skulle skriva om jag fick välja. Eller en sida full med bilder med samma motiv och stuk som jag skulle ta bilder om jag bara fick välja. Eller en sida som är full med allt det där som jag nyss sa, fast samtidigt. Saken är den att jag får ju faktiskt välja. Men om jag någon gång får ihop ett såntdärnt vackert skriveri som alla vackra bloggar har då känns det liksom för mitt och personligt för att lägga ut på en blogg. Det känns lite som om det speciella försvinner då. Konstigt, jag vet. Om jag fick välja skulle jag göra en blogg som var en blandning av UnderbaraClaras attityd och charm och hem, Niotillfems liv och resor, Ohhboys bloggheader och skriverier, Flux Capacitors bilder och ordförråd och Stucklikeglues uttrycks- och metaforförmåga. Men jag är ju inte mest sån så det är mest bara drömmar. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar