lördag 20 februari 2010

when i reed i am

som läsare är jag; varierad. Jag väljer böcker med fantasifulla och lockande titlar och vackra omslag. Oftast utan någon som helst hänsyn till innehållet. Vilket resulterar i att jag ibland måste lägga bort boken när jag upptäcker att insidan inte alls var lika fantasifull och vacker som utsidan. Jag läser med hjärtat och ögonen.

som bloggare är jag;
Obrydd.

senast lästa bok:
en romantisk komedi skriven av Spohie Kinsella, den heter Karriär och Köksbesvär.

senast påbörjade bok;
hallonbäcken av Lina Forss

senast köpta bok/böcker;
Minns faktiskt inte, den senaste månaden har jag lånat på biblioteket. Jag tror att det var före jul när jag köpte den där rosa pocketboken, Babbeldrottningen, för att ha något att läsa på vägen.

favoritdeckarförfattare;
Jag vet faktiskt inte, jag läser inte så väldans mycket deckare. Men jag gillar Grisham.

jag läser allt av
; pinsamt nog är de enda författarna jag valt att följa rakt igenom Rowling, Tolkien och Meyer.

jag läser helst inte [genre/författare
]; åh. ni förstår inte. Jag läser helst inte ingenting. Jag läser allt och jag har veckligen ingen hat-genre eller hat-författare. I alla fall inte vad jag kan komma på.

vid hyllan för fackböcker letar jag;
biografier.

förutom svenska läser jag gärna;
brittiska böcker.

högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger;
No se. Jag vet inte. Eller okej, jag ska allt se till att läsa klart Hallonbäcken. Sedan får vi se. Jag skulle förstås vilja läsa Sputnikälskling som jag har hört så mycket om. Med rädslan att bli besviken.

högst upp på min bok-önskelista just nu står;
Ska sanningen fram så har jag ingen speciell bok där. Förutom kanske ovanstående, Sputnikälskling.

när jag går på antikvariat letar jag alltid;
efter bokpärmar som sticker ut och är vackra med vackra titlar
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar