måndag 22 februari 2010

reading and reacting

Nu har jag äntligen avslutat Hallonbäcken av Lina Forss. Problemet är att jag inte riktigt kan bestämma mig för om den är bra eller dålig. En sak kan jag säga och det är att den inte är lättläst och ingenting för er som vill ha en tydlig story. Boken handlar om tjugofyraåriga Timotej som förlorar sin mamma, längtar efter pappa Ceasars kärlek och inte riktigt vet om hon älskar Gabriel eller Oden med sin hemlighetsfulla familj. Den är väldigt mycket som jag är, eller som folk är mest. Hoppig mellan olika känslor och tankar. Men i slutändan binder allt ihop sig rätt bra trots en lite trög start. Det jag tycker bäst om med boken är miljöbeskrivningarna och att den är full av underbara metaforer och liknelser. En av mina favoriter är "utan honom skulle jag gå vilse i min egen sko". Bilden är ett utdrag ur boken. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar