måndag 27 februari 2012

downtown brooklyn och bronx


Idag har vi haft en riktigt bra dag. Den började tidigt med körövning i kapellet och sedan bar det iväg till en liten kyrka i Bronx där Pastor Will predikade och gänget vittnade och sjöng. Som vanligt när de här fina människorna berättar om sina liv satt jag och grät. Det är helt fantastiskt. Jag ska berätta mer om det nån annan dag. I alla fall. Efter mötet fick vi finfina mackor med asmycket fyllning, och sen tårta på det. Jag gillar förresten amerikansk tårta bättre än svensk; hellre frosting än grädde.

På vägen hem från mötet satt alla tjejer i en av de största "bilar" jag någonsin sett, den rymmer femton pers, och  jag som till och med är åkrädd hemma i Sverige höll evigt på att dö på en amerikansk väg med fyra filer och otroligt högt tempo. Att vi dessutom faktiskt var en sekund ifrån en ordentlig krock gjorde inte saken bättre. Men Gud är god så vi tog oss hem levande.

Väl hemma pratade vi lite med nära och kära i Sverige, fixade en tvätt och sen drog vi iväg på utflykt i downtown Brooklyn med Pastorsparet Will och Mary, och Stephanie. Vi tittade lite i affärer, jag köpte en kjol, sen åt vi riktigt god hamburgare på ett ställe som hette "Shack-nånting-nånting". Och sen, mina vänner, sen gick vi ner till vattnet (det hade hunnit bli mörkt) och tittade ut över Brooklyn Bridge, Manhattan och Frihetsgudinnan. Helt fantastisk utsikt!! Och inte blir det sämre med varm choklad från Starbucks. Bra dag, som avslutades med en lång, varm dusch. Adjö.

1 kommentar:

  1. haha åååh!!!
    Ni är SÅ bra! :D

    asbra att ni skriver på era bloggar!!
    mer mer mer mer!!!

    SvaraRadera