söndag 30 december 2012

kort sammanfattning av 2012

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Oja! Jag åkte till New York och förlovade mig.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nä, men fick en bebis i magen som kommer nästa år.
Dog någon som stod dig nära?
Irma dog, men hon kanske inte räknas som "nära". 
Vilka länder besökte du?
Jag bodde i New York i tre månader, förutom det, bara Svealand. 

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Mer tid med min familj och mer tid i Norrland.
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Jag förlovade mig 19 maj, det lär jag inte glömma i första taget.
Vad var din största framgång 2012?
Ingen av mina "framgångar" beror på mig själv. Allt fantastiskt som hänt mig under året som gått är tack vare Jesus.
Största misstaget?
Jag har varit alldeles för lite hemma i Idbäcken.
Bästa köpet?
Min Nikon D3100 och min nya dator. Mest kameran faktiskt.
Vad spenderade du mest pengar på?
Lägenheten och mig själv.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få jobb som ungdomsledare, en fin lägenhet, att förlova mig, att vara med Johanna i New York och såklart, världens finaste klasskompisar på Götabro.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Feels like home och You are for me, båda följde med hem från New York. Och "Go west young man" från Götabro.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jättemycket gladare, och inte så ledsen alls faktiskt, mest bara trött och hemlängtan mellan glädjen.
Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat familjen, och hunden, som sagt.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Gnällt.
Blev du kär i år?
Jag var kär förut med, men jo, nog är jag kär alltid.
Favoritprogram på TV?
Mannen som talar med hundar, haha jag saknar min egen hund. 
Bästa boken du läste i år?
Åh, jag vet inte. Jag har inte läst så mycket, tyvärr.
Största musikaliska upptäckten?
Ett band, Jesus Culture. 
Något du önskade dig och fick?
Världens bästa jobb.
Något du önskade dig och inte fick?
Jodå sånna saker finns det också, men allt löser sig till det bästa i slutändan.
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Fy sjutton, det var världens sämsta födelsedag. Jag var sjuk och åkte massa buss och försenade tåg.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En hundvalp och mer egentid.
Vad fick dig att må bra?
Världens finaste vänner, Johanna tillexempel, som tog hand om mig i New York.

Vem saknade du?
Mamma, pappa, André, Linnéa, Mormor, Morfar och Ajja under våren. Nu i höst var dom, plus alla på Götabro.

De bästa nya människorna du träffade?
Alla fina i på BTC i New York. Så otroligt fina och inspirerande tjejer! Christine mest av alla, världens härligaste rumskompis, och Erin, Cari och Stacey, Anna-Joy, Jessica, Annie, Sandy och alla andra.

Mest stolt över?
Att jag har klarat så mycket som jag aldrig trott att jag skulle kunnat göra.
Högsta önskan just nu?
Att få vara frisk, köpa en hundvalp och bo i skogen, och att få träffa mina bästa vänner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar