onsdag 5 december 2012

funderar på "no 'poo"

Under senaste tiden har jag funderat mycket på allt det här med ekologiska produkter, konsumeringssamhället vi lever i och all skit jag lägger pengar på. Börjar känna att det är dags att lägga av snart, eller i alla fall börja fundera över vad det är jag lägger mina pengar på. Vad produkterna innehåller och hur de har framställts. Har letat runt lite efter lite bra tips och info angående ekologiskt smink och eko hud- och hårvårdsprodukter och tack vare några bloggar (bla. Rosella Eco Beauty och Naturligt Snygg) hittade jag massa info om nåt som heter "no 'poo" som innebär att man helt enkelt slutar tvätta håret med schampoo. Låter intressant. Ska läsa på lite mer, gör det ni också. Här är deras hemsida: http://www.nopoo.se/. Adjö!

1 kommentar:

  1. Hej Elina!
    Det är Beatrice som skriver, kikade in på din blogg, superysig och mycket finabilder! =D

    Läste detta inlägg och tänkte bara rekommendera balsammetoden (no poo) Jag har hållit på med den i 1 år och 1 månad! =D Och jag tycker att det är alla tiders! Bara du hittar ett balsam som funkar med dig. =) jag har provat några men fördrar Coops egna balsam, Billigt och räcker länge =D Ah nu kanske det blev lite väl mycket info men om du har nå frågor så e det bara å fråga =) Ha de gott och Guds frid! =D

    SvaraRadera