fredag 7 december 2012

god jul med lackstång

Igår slog jag in årets första julklappar. Enligt mig har jag världens finaste omslagspapper, och inte blir det sämre med när man lackar paketen. För några veckor sedan sprang jag på ackstång och stämpel i en affär och tänkte att i år är det dags att försöka. Det är enklare än man tror. Jag ska berätta hur man gör.

Håll lackstången en bit ovanför ett värmeljus, och snurra den så att lacken inte droppar när den smälter. Sen trycker du bara dit lackstången på paketet och så tjoff, dit med stämpeln så är det klart!

Det kan va lite knepigt första gångerna, innan man har fått in tekniken, så vill man inte riskera massa fult lackade paket kan man göra lackmärkena på ett bakplåtspapper eller lite aluminiumfolie och sedan limma fast dem på paketet. Jag testade båda. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar