söndag 11 april 2010

Welcome to Bränna

Välkommen till vår stuga. Den består av köket (bilderna) och två små rum.

Huset med gräs på taket är Häbbere, och fönstret är vårt köksfönster.

Till vänster: själva stugan där vi bor Till höger: uggleträdet med Sotugglan i.
Bakom det står garaget, lon och plåtladan.

Här är den klättergranen och skotern som står framför Kattis, som vår gäststuga heter.

Bilden till vänster föreställer vår djurkyrkogård där råttorna och fåglarna ligger
begravda, med bastun i bakgrunden. Den högra är av eldplatsen nere vid sjön.

Här ser ni min dockan Lisa som är sönderpussad och genomälskad, och mitt
och systers rum som är fullt av teckningar som hon gjort och hästplanscher.

Nu är jag hemma igen, efter en underbar vecka i fjällen med sol, skoter och endast ettan, tvåan och barnkanalen på TV. Jag har under lovet insett Så ska det låtas storhet, vunnit en fisketävling, otaliga gånger spöat syster i schack och lärt mig att alla hus inte har skorstenar och att Lutande tornet i Pisa ligger i Pisa som i sin tur ligger i Italien. Jag har fotat runt litegrand på Bränna, det heter så där vår stuga ligger, för att ni ska få se hur det ser ut. En bildbomb av min bästaste plats i världen. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar