onsdag 21 april 2010

walk on water

Älsklingar, nu ska jag berätta en sak för er. Jag ska berätta att livet inte alltid är enkelt. Det är inte alltid roligt och vissa dagar skrattar man inte. Det känns som om sommaren aldrig kommer, som om alla måsten aldrig tar slut och som om man lever i ett vakum. Man tittar sig omkring och ser livet passera förbi, så kan det kännas. Ibland önskar man bara att man fick göra en koja av täcket och sova bort världen tills allting är ljust och barfota. Man vill börja leva! Det är klart att man vill, skolan är ju inte speciellt rolig, man vill ju ha äventyr, träffa nya människor. Tänk om man fick en resa till någonstans långt bort utan att ha planerat in någon hemresa? Det skulle inte vara dumt.

Men vet ni? Det går ändå. Man kommer hem, allting blir vardag och tråkigt. Men det är rätt skönt ibland. Att bara få ha tråkigt. Man kan ju alltid drömma. Det är det ingenting som hindrar en från. Jag menar, nu har vi ju tid, så vi borde passa på att göra upp planer för framtiden! Passa på att njuta av att bli ompysslad hemma, njuta av att veta vad varje dag går ut på och försöka att uppskatta de människor man träffar varje dag. Man borde inte vara så äckligt negativ och bortskämd. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan. Tänk på det. (Ja, detta inlägget skrev jag till mig själv, men ta gärna åt dig om du vill). Min orkidé knoppar sig. Adjö.

1 kommentar: