tisdag 20 maj 2014

hemma hos sjulssons: sovrum

Jag har ju aldrig visat er runt i vår lägenhet! Det är verkligen på tiden, känner jag. Snabb info, det är en trea på ca 80 kvadrat, mitt i centrala Övik. Vi börjar i sovrummet. Ett av favoritrummen, kanske för att det är det rum som är mest blommigt av alla i hela lägenheten.

Här ser ni alltså universums skönaste säng! Bästa köpet nånsin. Sänggaveln gjorde jag och mannen förra veckan. Väldigt enkel att göra, dock lite tveksam till det superblommiga resultatet. Visst, jag älskar som sagt blommigt, men det känns på gränsen till to much. Får se hur länge jag står ut innan jag smackar dit ett annat tyg.

 Andra änden av rummet. Vi har, som ni kan se, TV:n i sovrummet och inte i vardagsrummet. Ett aktivt val eftersom jag och mannen gärna ser på film emellanåt medan vi föredrar att göra annat än att kolla TV när vi umgås med folk.

 Byrån då, IKEAs Hemnes. Mitt emot byrån, i andra hörnet alltså, finns bara garderober.

 Presentaskar från bröllopet innehåller massa sladdar och teknikgrejer. Snyggt gömda.

Till sist. Det minst blommiga och gulliga i rummet är nog sängborden. Retro teakbord som egentligen passar bättre i vardagsrummet, rent stilmässigt. Vilket jag struntar i eftersom jag tycker om dem så mycket!
Jaha! Det var sovrummet. Vi tar nästa rum en annan gång, imorgon kanske. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar