måndag 23 januari 2012

böcker och jag vi är goda vänner

Som läsare är jag; varierad men ändå smal. Jag älskar fantasy och chick-lit och böcker med utstickande omslag och fina titlar. Jag läser mycket olika men ändå oftast samma genres.

Som bloggare är jag; okomplicerad och inte så noga.

Senast lästa bok; Oväntat besök på Star Street av Marian Keyes.

Senast påbörjade bok; Präst för dem som inte går i kyrkan av Johannes Amritzer.

Senast köpta bok/böcker;  Oväntat besök på Star Street av Marian Keyes.

Bästa deckarförfattaren; utan tvekan John Grisham.

Jag läser allt av; J.K Rowling, J.R.R Tolkien, Stephenie Meyer och Marian Keyes.

Jag läser helst inte [genre/författare]; facklitteratur, since-fiction eller svenska författare.

Vid hyllan för facklitteratur letar jag efter; biografier eller kristen litteratur.

Förutom svenska läser jag gärna; brittiska eller irländska författare. Helst inte svenska.

Högst upp på min att-läsa-hög ligger; en hel del. Men först och främst Moder Theresas självbiografi Kom, var mitt ljus, Präst för dem som inte går i kyrkan  och Så gjorde han de sjuka friska av Johannes Amritzer.

Högst upp på min bok-önskelista just nu ligger;
De sista tanterna: från husmor till modeikon av Fatima Bremmer och Magnus Wennman.

När jag går på antikvariat letar jag alltid efter; böcker med fina färger, vackra titlar och utstickande omslag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar