måndag 6 december 2010

dagens bästa lärdom

Jag fick en bok av Adrian i julklapp förra julen. Den heter "Hur du blir bäst på allt" och innehåller hundraen supersmarta tips gällande allt möjligt. Och eftersom jag är en hemskt generös människa och för att bloggen är lite tråkig just nu tänkte jag att jag ska dela med mig av några av de tipsen här framöver. Det låter väl bra?

Tips nummer ett: Så slipper du bli uppäten av en isbjörn
Gör så här: Städa ordentligt på din lägerplats. Isbjörnar känner lukten av mat (eller i vart fall sådant som de tycker verkar gott, och det är det mesta) på långt håll. Håll dig borta från döda djur, och gå aldrig fram till en isbjörnsunge! Mamman kommer inte att gilla dig - annat än som mellanmål... Om du har otur och en isbjörn närmar sig, var kaxig. Försök se stor och farlig ut, lyft din jacka på raka armar ovanför huvudet och försök verka jättestor. Skrik och låt tuff. Om allt annat misslyckas, släng dina smörgåsar åt isbjörnen och spring!

- Hur du blir bäst på allt, sid 24

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar