onsdag 29 december 2010

årsredovisning för tjugohundratio del två

Juli.
Jobb, Lapplandsveckan och André som fyllde vuxen. Faktiskt mitt första Lappis någonsin där jag inte var ledig hela veckan, men det gick bra ändå. Över förväntan faktiskt. Familjen åkte på utflykt till Norrbyskär och i slutet av månaden bar det av till Bränna där vi hade bästvädret. När vi kom hem plockade vi jordgubbar och smultron.

Augusti.
Innan vi åkte till södern hade jag en superkväll med tjejerna och firade Maddes födelsedag. Sen tillbringades för få dagar hos finaste mormor och morfar och all släkt. Jag träffade Mattias Szili men inte André. Förrän jag kom hem. Då åkte vi till djurparken innan skolan började.


September.
En ny säsong av Halv åtta hos mig började och jag och Jerry åkte till Ullånger. Jag var på begravning för en tant jag tyckte mycket om och jag och Becky började med projektarbetet. Jag skrev in mig på körskolan och började försöka lära mig att köra bil.


Oktober.
Jag fyllde vuxen och det var marknad. Det snöade för första gången och jag tog mitt sista skolfoto någonsin. Jerry och jag hade maskerad för att fira våra födelsedagar och jag var på ett rockigt bröllop.

November.
I november fixade jag äntligen körkortet och fick efter lång väntan min nya underbara gitarr. Det var svinkallt ute hela tiden.


December.
Året slutade med väldans massa skolarbete och en ordentlig förkylning som resulterade i spräckt trumhinna. Höstens andra begravning för en bästaste Akka i hela världen som flyttade hem till Jesus i början av månaden. Sista höstterminen på gymnasiet är avklarad och året kommer att avslutas i Ullånger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar