onsdag 8 september 2010

in the morning

Nu ska jag tala om för er hur min hjärna reagerar under lektionerna i naturkunskap. Jag är inte så bra på ämnet och vet därför att jag måste vara extremt uppmärksam på genomgångarna för att sedan kunna göra uppgifterna. Idag pratade min lärare om jonföreningar. Jag vet fortfarande inte vad det är, trots att jag verkligen försöker hänga med, eftersom det bildas någon slags kemisk reaktion min hjärna när jag kommer in i kemisalen som gör att jag börjar tänka på mat och helgaktiviteter istället för joner och elektroner. Jag behöver bara höra ordet atom för att min uppmärksamhet ska vara som bortblåst och jag kommer på mig själv med att lyssna mer på klasskompisens snarkningar än på läraren. Är det mitt fel? Jag tror inte det, för bara det att det faktiskt förekommer snarkningar under genomgångarna visar att det inte bara är jag som har svårt att fokusera. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar