fredag 13 februari 2015

min syster

Nu ska jag berätta om en av mina favoritpersoner i hela världen; min lillasyster.
Hon som delade sitt godis med mig trots att vi fått lika mycket och jag redan ätit upp mitt.
Hon som är snabb på att lära och blir bäst på allt hon tar sig för, vare sig det gäller musik, slöjd, språk eller bergsklättring.
Hon som knappt kan se TV-reklam för att hon får ont i hjärtat av att se barn som lider.
Hon som inte är rädd för att ifrågasätta eller konfrontera för att rättvisa och sanning ska komma fram, eller för att ge någon en riktig fetsmäll för att försvara någon som är svagare.
Hon som kan göra hur galna saker som helst för att få mig att skratta och som kan vara mer irriterande än någon annan jag känner.
Hon som har världens största hjärta, är tuffare och modigare än jag någonsin kommer bli.
Hon som är generös, smart, begåvad och rolig.
Jag är så stolt och välsignad över att få vara hennes storasyster.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar