onsdag 28 januari 2015

den ständiga kampen

Jag har aldrig gillat idrott. När jag gick i skolan var det, och matten, det värsta jag visste. Jag gillar inte sport och trivs inte på gym. Jag gillar helt enkelt inte att röra på mig. Det är jobbigt, man blir svettig och måste duscha. Det enda som har funkat någorlunda är promenader eller att simma, eftersom jag kan göra det ensam – utan att andra tittar på, och jag slipper bli svettig. 
Jag har inga problem med vikten, så jag har nästan aldrig känt behov av att motionera mer än att ta en promenad då och då. Men jag är otroligt svag, orkar ingenting och har ofta, för ofta, ont i kroppen. Så nu har jag gjort slag i saken och laddat hem Runkeeper, appen, där jag har börjat följa en träningsplan för nybörjare som förhoppningsvis ska hjälpa mig att börja springa. Hittills har jag bara kört tre dagar, och det har gått bra. Nu är den riktiga utmaningen att få detta att hålla i sig. Jag vill orka mera! Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar