fredag 25 januari 2013

citronpasta med räkor


 Igår lagade jag citronpasta med räkor till mig och André, jag fick färsk pasta med citronsmak av mamma i julklapp så jag spann vidare på det. Nu ska jag berätta hur jag gjorde.

Du behöver:
 pasta (helst med citronsmak)
♥ créme fraiche
♥ olivolja (gärna med citronsmak den med)
♥ en lime eller en citron
♥ en avokado
♥ räkor
♥ salt
♥ peppar

Eftersom jag inte använde mig av något recept så kan man egentligen göra lite hur man vill, och stoppa dit lite hur man vill, men såhär gjorde jag: Jag började med att koka pastan (hällde lite olivolja med citronsmak i pastavattnet), undertiden den kokade hackade jag avokado. Sen rörde jag ihop avokadon, räkorna och créme fraichen till en röra, hällde dit lite olivolja, pressade dit en lime och saltade och pepprade. När pastan var klar la jag upp den på tallriken och värmde på röran lite snabbt, i samma kastrull för att spara disk, vill man kan man äta den kall. Sist garnerade jag med lite körsbärstomater, ruccola och lite av avokadon och räkorna som jag hade sparat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar